Våra Tjänster

 
 

Felsökning av ett IT problem

Problem
Har du ett IT problem som du har svårigheter med att hitta en lösning på?

Lösningen
Vi kan hjälpa dig genom att använda våra prestandaspecialister samt marknadsledande verktyg inom prestanda övervakning. Vi felsöker genom samtliga 7 OSI lagren tillsammans med er tills vi hittat lösningen.

 

Oberoende analys av IT problem

Problem
När IT problem dyker upp och där många funktioner är inblandade tillsammans med olika outsourcing partners kan felsökningen bli både långvarig och komplicerad. Fingerpekning och stora war rooms möten kan lätt bli förekommande och frustrerande.

Lösningen
Vi erbjuder en oberoende analys av ett IT problem där vi felsöker och dokumenterar relevant information. Vi följer eventuella problem vi hittar oavsett vart det än leder oss och presenterar ett åtgärdspaket i en rapport.

 

För många IT relaterade problem

Problem
Har du för många IT relaterade problem? Där varje IT problem tar lång tid att felsöka och det känns som att man bara jobbar med “brandsläckning” av IT problem?

Lösning
Med våra verktyg och spetskompetens kan vi hjälpa er att bygga upp en stabil driftmiljö.

 

Behöver du säkerställa de icke-funktionella kraven före-, under- och efter ett större infrastruktur/systemutvecklings projekt

Behovet
Vill du känna en trygghet i din förändringsprocess?

Lösningen
Vi etablerar en baseline som vi tillsammans använder under hela projektet för att säkerställa att ditt projekt och investering blir en succé.

 

Har du outsourcat din IT-miljö och kanske också till molnet?

Behovet
Upplever du att tillgängligheten inte är det ni avtalat?

Lösningen
Genom vår analys av samtliga end-to-end transaktioner, kan vi ge dig en fantastisk bra bild över dina SLA:er. Med hjälp av vår lösning kan du faktiskt skriva SLA:er på svarstidsnivå om du skulle vilja.

 
 

Riverbed SteelCentral och Gigamon support

Problem
Har du införskaffat Riverbed SteelCentral eller Gigamon produkter och känner att du inte får ut 100% av verktygen? Du kanske önskar att du fick stöd i form av “best practice” och utbildning eller vill bara ha någon att bolla frågor med?

Lösning
Vi kan erbjuda allt från ett komplett ansvarstagande av dessa produkter där support, utbildning, best practice, skapa dashboard och larm till att vi bara är ett bollplank och svarar på eventuella frågor ni har.